
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
مديريت امور دانشجویی
اداره امور فرهنگی و اجتماعی
اداره تربیت بدنی
مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی
فرم ها و آیین نامه ها
اخبار و رویدادها
ارتباط با ما

- ارائه جدیدترین اطلاعات علمی تولید شده به ذینفعان در قالب سمینار، همایش، کارگاه (یک بار در سال).
- برگزاری همایش یا شرکت در همایش و ارائه کار انجام شده و بهطورکلی هرسال معرفی مرکز پژوهشی.
- برگزاری جلسات منظم هماندیشی و بحث و گفتگوی علمی.
- برگزاری نشستهایی کوتاه همراه با بازدید جهت آشنایی نوجوانان و جوانان با میراث تمدنی و علم جندی شاپور.
- ارتقای کیفیت و کمیت تولیدات علمی و پژوهشی.
- انتشار نتایج تحقیق و مقالات از طریق وب سایت و مجلات، کارگاهها و همایشها.
- مشارکت فعال در انتشار مجله یا مجلات پژوهشی بینالمللی فعال.
- راهاندازی یک وبسایت پویاي علمی معتبر و مرجع در سطح بینالمللی.
- راه اندازی یک شبکه اجتماعی از متخصصین در حوزه جندی شاپور، علوم مهندسی.
- برخورداری از ردیف بودجه مستقل در قانون بودجه کشور.
- تأمین بخشی از بودجه پژوهشکده از طریق جذب مشارکتهای مالی سازمانهای مختلف.
- بهرهگیری از نیروهاي پیوسته و وابسته دانشگاهی و غیردانشگاهی جهت انجام طرحهای تحقیقاتی.
- تأمین نیروي انسانی در تمامی سطوح هیئتعلمی، دانشجوی پسادکترا، دانشجوی دکترا، محقق ارشد، کمک محقق و پرسنل پشتیبانی متناسب با جایگاه مرجعیت مرکز پژوهشی.
- ایجاد تسهیلات لازم جهت استفاده از فرصتهای مطالعاتی خارج از کشور براي آشنایی و انتقال جدیدترین دانشها.
- راهاندازی آزمایشگاه اختصاصی مرجع در سطح ملی و منطقهای برای حوزههای اولویتدار.
- تجهیز و تکمیل آزمایشگاههای تخصصی موجود در قالب همکاریهای توسعه منابع انسانی.
- تشکیل کمیته آموزشی در مرکز پژوهشی.
- توانمندسازي پژوهشگران درزمینه طراحی، اجرا، انتشار و کاربردي کردن نتایج پروژههای تحقیقاتی.
- تدوین برنامههای آموزشی مرکز پژوهشی (بلندمدت و کوتاهمدت).
- بررسی نیازها و اولویتهای آموزشی در سطح عمومی و تخصصی درزمینههای مرتبط.
- تدوین و اجراي آموزشهای حرفهای کوتاهمدت و سالیانه.
- پذیرش دانشجوی دکترا (PhD) در مرکز پژوهشی با شیوههای پژوهش محور.
- تربیت دانشجوي مشترك با مراکز علمی خارج کشور.
- انجام برنامههای آموزشی کوتاهمدت تخصصی و کاربردي.
- انجام برنامههای آموزشی میانمدت با ارائه گواهی.
- ارتباط با صداوسیما جهت انجام برنامههای آموزش عمومی (ارتقاي فرهنگ عمومی).
بله به عنوان یکی از همکاران طرح می توانند مشارکت داشته باشند.
شرکت کردن در کارگاه های آموزشی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی به شدت توصیه می شود.
در ضمن به دانشجویان شرکت کننده گواهی داده می شود
1- اشتراک اینترنت در سطح دانشگاه از طریق شبکه محلی و شبکه بیسیم
2- اشتراک ایمیل دانشگاهی مخصوص دانشجویان ارشد و دکتری
3-استفاده از سایت های محلی رایانه دانشگاه
- تعیین اولویتهای پژوهشی مرکز پژوهشی با مشارکت ذینفعان.
- شناسایی نیازهاي جامعه.
- بررسی ظرفیت سازمانها در جهت حفظ میراث ملموس و ناملموس جندیشاپور.
- نیازسنجی براي تعیین اولویتهای پژوهشی در هر یک از مراکز تحقیقاتی .
- تعیین طرحهای اولویتدار براي دورههای 5 ساله.
- ایجاد چرخه پژوهشی مدون با کوتاهترین مسیرهاي زمانی در مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه.
- تقسیم و واگذاري اولویتهای پژوهشی مبتنی بر ارزیابیهای انجام شده بین مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه و همکار.
- عقد تفاهمنامههای همکاري پژوهشی با سازمانهای ملی و بینالمللی ذیربط.
- اعطای فرصت مطالعاتی به پژوهشگران خارج از کشور.
بله، طبق شیوه نامه تشویقی دانشجویان تعلق می گیرد.
دانشجو بعد از ثبت نام در دانشگاه در مرکز فناوری اطلاعات عضو می شود.
- ایجاد و تقویت ارتباطات بینالمللی با سازمان UNESCO.
- دریافت حمایتهای معنوي و مادي و معرفی مرکز به سازمانهای بینالمللی و مجامع.
- هدفگذاریهای بینالمللی در جهت انجام پژوهش در رابطه با نیازهاي منطقه بین النهرین.
- همکاري مشترك با صاحبنظران داخلی و خارجی درزمینه بهرهگیری از فناوریهای نوین آموزشی و پژوهشی.
- انعقاد تفاهمنامههای جدید یا تداوم همکاري با سازمانهای علمی اجرایی فعال درزمینه میراث ملموس و ناملموس جندیشاپور.
- ایجاد ساختار لازم براي روابط بینالمللی مرکز.
- ایجاد ارتباط با سازمانهایی که امکان مشارکت را در جهت ساماندهی این بافتهای باارزش را دارا میباشد.
- امور مربوط به اعطای اعتبار ویژه پژوهشی (گرنت) به اعضای هیئتعلمی دانشگاه
- امور مربوط به ارزیابی هزینههای انجامیافته گرنت
- ارزیابی و انجام امور مربوط به هزینههای گرنت رسالههای دانشجویان دکترای تخصصی و پایاننامههای دانشجویان کارشناسیارشد
- امور مربوط به طرحهای تحقیقاتی درون دانشگاهی
- امور مربوط به پرداخت حقالتحقیق مقالات چاپ شده اعضای هیئتعلمی دانشگاه در مجلات معتبر علمی داخلی و خارجی
- امور مربوط به پاداش تشویقی مقالات اعضای هیئتعلمی
- تنظیم و تدوین پیشنویس دستورالعملها، آئیننامهها و مقررات پژوهشی دانشگاه
- تنظیم و اجرای مراسم هفته پژوهش
به آدرس my.jsu.ac.ir مراجعه فرمایید ، سپس با وارد کردن نام کاربری و پسورد اینترنت خود وارد پنل کاربری شوید و با استفاده از گزینه درخواست ایمیل و تکمیل فرم مربوطه درخواست خود را ثبت نمایید.سپس با مراجعه به کارشناسان فناوری اطلاعات آن را فعال نمایید.
نکته:ایمیل دانشگاهی فقط به دانشجویان ارشد تعلق می گیرد.
به آدرس my.jsu.ac.ir مراجعه فرمایید ، سپس با وارد کردن نام کاربری و پسورد اینترنت خود وارد پنل کاربری شوید و با استفاده از گزینه تغییر گذر واژه اینترنت میتوانید رمز خود را بروزرسانی نمایید.
حجم اختصاص یافته برای دانشجویان طبق جدول زیر می باشد.
ورودی |
محدودیت در روز |
محدودیت در ماه (ساعت ) |
محدودیت ترافیک در ما ه |
کارشناسی ارشد |
ندارد |
ندارد |
20 GB |
97 و ماقبل |
5 |
90 |
12 GB |
98 |
4 |
75 |
10 GB |
99 |
4 |
60 |
9 GB |
1400 |
4 |
50 |
8 GB |
1401 |
4 |
40 |
8 GB |
- بین ساعات 24 تا 7 هیچ محدودیت یا محاسبه ظرفیتی انجام نمی شود.(برای استفاده از ساعت شبانه باید حداقل 5 دقیقه از زمان روزانه شما باقی مانده باشد)
- حجم ماهیانه در پایان دوره، ذخیره نشده و به دوره بعد منتقل نمی شود.
- زمان شارژ هر دوره ابتدای هر ماه میلادی می باشد.
به آدرس my.jsu.ac.ir مراجعه فرمایید سپس با وارد کردن نام کاربری و پسورد اینترنت خود وارد پنل کاربری شوید و حجم مصرفی خود را مشاهده فرمایید.
- رصد و پایش تولیدات علمی، فناوری و نوآوری در دانشگاه صنعتی جندیشاپور دزفول
- کمک در تدوین سیاستها و خطمشیهای علمی و پژوهشی
- بررسی علمسنجی تولیدات علمی، فناوری و نوآوری دانشگاه صنعتی جندیشاپور دزفول جهت شناخت عوامل مؤثر بر آن و مقایسه با دیگر دانشگاهها
- استخراج رتبه دانشگاه بر اساس نظامهای رتبهبندی بینالمللی بهصورت دورهای، مقایسه و ارائه راهکارهای ارتقای رتبه دانشگاه
- جمعآوری، پیگیری و تکمیل آمار رتبهبندیهای داخلی ISC، وزارت علوم و سایر رتبهبندیهای داخلی
- ارزیابی فعالیتهای علمی اعضای هیئتعلمی، گروهها، دانشکدهها بر اساس دادههای بروندادهای علمی
- رصد وضعیت ثبت اطلاعات اعضاء هیئتعلمی و پژوهشگران در سامانهها و پایگاههای مرتبط
- تکمیل و روزآمد نمودن اطلاعات اعضای هیئتعلمی دانشگاه در سامانههای مرتبط
- برگزاری جلسات با حضور مسئولان و محققان برتر دانشگاه بهمنظور انتخاب سیاستها و راهکارهای کاربردی، مؤثر و متناسب جهت ارتقای کیفی و کمی برونداد پژوهشی اعضای هیئتعلمی و محققان دانشگاه
- توانمندسازی اعضاء هیئتعلمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، محققین، مدیران و کارشناسان با برگزاری کارگاهها و دورههای آموزشی علمسنجی
- ارائه آخرین اخبار، موفقیتها و کسب عناوین پژوهشگران دانشگاه صنعتی جندیشاپور دزفول در مجامع علمی ملی و بینالمللی
- اطلاعرسانی فهرست مجلات معتبر و نامعتبر و جعلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ISC
- ارائه فهرست مجلات معتبر بینالمللی در پایگاههای اطلاعاتی Clarivate Analytics (WOS) و Scopus
- تدوین سیاهه مجلات و ناشران نامعتبر برای پیشگیری از چاپ مقالات در آنها
- ارائه و معرفی فهرست همایشهای ملی و بینالمللی معتبر
- برگزاری کلاس و کارگاه برای دانشجویان و همکاران پژوهشی بهصورت دورهای در مباحث مختلف علمسنجی
- دبیری شورای پژوهشی دانشگاه و تنظیم و تدوین مصوبات این شورا
- انجام بررسی های لازم برای شناخت نیازهای تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه با توجه به سیاستهای صنعتی . اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور از طریق گردآوری و محاسبه شاخص ها و معیارهای مربوط و اتخاذ تصمیم در مورد فعالیتهای پژوهشی
- بررسی طرحهای تحقیقاتی پژوهشی انجام شده توسط اساتید از نظر کیفیت و هزینههای پیش بینی شده.
- تهیه، تنظیم و جمع آوری آمار و اطلاعات پروژههای انجام شده و در دست اجراء و ارسال آن به مراجع ذي ربط .
- تامین امکانات تجهیزاتی و وسایل و لوازم مورد نیاز پروژهها به کمک واحدهای مربوط .
- حمایت از تولید و نشر آثار علمی ارزشمند اعضای هیات علمی شامل تالیف ترجمه تحقیق و چاپ نشریات
- اجرای فعالیتهای مربوط به پژوهانه دانشجویان دکتری بر اساس شیوه نامه پژوهانه وزارت متبوع
- تکمیل و بروز رسانی بانک اطلاعاتی مربوط به فعالیتهای پژوهشی اعضای هیات علمی و ارزیابی آثار و مدارک مربوط به این فعالیتها و امتیازدهی به آنان بر اساس قوانین و مقررات
- انجام کلیه امور مربوط به انعقاد قراردادهای تحقیقاتی و اقدام در خصوص اجرای آنها
- همکاری با سازمانها و شرکتها در جهت انجام آزمایشهای صنعتی - تحقیقاتی با توجه به ضوابط مورد عمل .
- انجام امور مربوط به پروژهها
- دعوت از محققین و دانشمندان کشورهای مختلف برای شرکت در کنفرانس ها و سیمارهای علمی پژوهشی در دانشگاه با همکاری دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل .
- همکاری و ایجاد هماهنگی بین فعالیتهای پژوهشی دانشکده ها و واحدهای مختلف تحقیقاتی و اجرایی
- انجام بررسیهای لازم در زمینه تغییر یا توسعه برنامههای پژوهشی به منظور تطبیق با نیازهای جامعه
- ارزشیابی پیشرفت فعالیتهای پژوهشی در قالب سیاست های مصوب .
- بررسی و پیشنهاد اعتبارات مورد نیاز واحدهای پژوهشی با توجه به برنامههای تعیین شده .
- همکاری در برگزاری سمینارها و کنفرانسهای علمی و برنامهریزی و هماهنگی برای ارائه مقالات علمی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه در کنفرانسهای علمی بینالمللی و منطقهای خارجی با دفتر ریاست . روابط عمومی و امور بینالملل
- برنامهریزی و همکاری با اعضای هیأت علمی در انتشار تالیفات و کتب ترجمه شده
- برنامه ریزی و نظارت بر مجلات علمی - پژوهشی دانشگاه
- برقراری ارتباط با اساتید و صاحب نظران و متخصصان و ترغیب آنان جهت ارائه مقالات، ترجمه و تالیفات علمی جهت بررسی و نشر در مجلات علمی و فنی دانشگاه با هماهنگی واحدهای ذیربط
- مطالعه و بررسی به منظور بازنگری و تجدیدنظر در قوانین و مقررات موجود و ارائه پیشنهادات لازم به مراجع ذیصلاح
- انجام سایر امور محوله از سوی رئیس دانشگاه
مجلات و نشریات معتبر بین المللی:
Impact Factor یا ضریب نفوذ برای مجلات نمایه در Web of Science (WoS) در سال 2025
Impact Factor یا ضریب نفوذ برای مجلات ایرانی نمایه در Web of Science (WoS) در سال 2025
مجلات نمایه شده در اسکوپوس در سال 2024
ضریب تأثیر (IF) نشریات ISI در سال 2022
ضریب تأثیر میانه (MIF) نشریات ISI در سال 2022
مجلات معتبر داخلی:
فهرست نشریات معتبر علمی وزارت علوم
مجلات و نشریات نامعتبر، جعلی و کم اهمیت:
نشریات تحت احتیاط یا جعلی
جایگاه نشریههای ایرانی در ویرایش 2022 میلادی گزارش استنادی نشریه ها (Journal Citation Report)
فهرست مستقیم ناشران نامعتبر جفری بیل
لینکهای تشخیص مرتبه Q مقالات: http://www.webofknowledge.com و https://impactfactor.ir
تشخیص مجلات معتبر از پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC)
کمیسیون انجمنهای علمی ایران

مديريت امور دانشجویی
اداره امور فرهنگی و اجتماعی
اداره تربیت بدنی
مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی
فرم ها و آیین نامه ها
اخبار و رویدادها
ارتباط با ما
گروه
فناوری اطلاعات و ارتباطات
استفاده از فناوریهای نوین در راهبری امور آموزشی، پژوهشی، دانشجویی ، فرهنگی و مدیریتی
-
محیطی پویا
مشاوره، طراحی، پیادهسازی و اجرا و پشتیبانی سامانههای مکانیزه
-
توسعه و کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات
سختافزاری و نرمافزاری
-
طرح و توسعه سامانههای نرمافزاری و پشتیبانی
دسترسی پذیری

Your Content Here
This is a gray box with semi-transparent background on top of a gradient. The box uses Bootstrap's responsive grid system and includes a blur effect for modern glassmorphism style.
Your Content Here
This is a gray box with semi-transparent background on top of a gradient. The box uses Bootstrap's responsive grid system and includes a blur effect for modern glassmorphism style.
Your Content Here
This is a gray box with semi-transparent background on top of a gradient. The box uses Bootstrap's responsive grid system and includes a blur effect for modern glassmorphism style.
Your Content Here
This is a gray box with semi-transparent background on top of a gradient. The box uses Bootstrap's responsive grid system and includes a blur effect for modern glassmorphism style.