• رئیس دانشکده
  • گروه برق-قدرت
  • گروه برق-الکترونیک
  • گروه کامپیوتر
  • برو به صفحه دانشکده

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

    متن مثال
    A paragraph is a self-contained unit of a discourse in writing dealing with a particular point or idea. Paragraphs are usually an expected part of formal writing, used to organize longer prose.

     

    •     تشکیل کمیته آموزشی در مرکز پژوهشی.
    •     توانمندسازي پژوهشگران درزمینه طراحی، اجرا، انتشار و کاربردي کردن نتایج پروژه‌های تحقیقاتی.
    •     تدوین برنامه‌های آموزشی مرکز پژوهشی (بلندمدت و کوتاه‌مدت).
    •     بررسی نیازها و اولویت‌های آموزشی در سطح عمومی و تخصصی درزمینه‌های مرتبط.
    •     تدوین و اجراي آموزش‌های حرفه‌ای کوتاه‌مدت و سالیانه.
    •     پذیرش دانشجوی دکترا (PhD) در مرکز پژوهشی با شیوه‌های پژوهش محور.
    •     تربیت دانشجوي مشترك با مراکز علمی خارج کشور.
    •     انجام برنامه‌های آموزشی کوتاه‌مدت تخصصی و کاربردي.
    •     انجام برنامه‌های آموزشی میان‌مدت با ارائه گواهی.
    •     ارتباط با صداوسیما جهت انجام برنامه‌های آموزش عمومی (ارتقاي فرهنگ عمومی).

     

    شرکت کردن در کارگاه های آموزشی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی به شدت توصیه می شود.
    در ضمن به دانشجویان شرکت کننده گواهی داده می شود

     

    بله، طبق شیوه نامه تشویقی دانشجویان تعلق می گیرد.

    بله به عنوان یکی از همکاران طرح می توانند مشارکت داشته باشند.

    •     ایجاد و تقویت ارتباطات بین‌المللی با سازمان UNESCO.
    •     دریافت حمایت‌های معنوي و مادي و معرفی مرکز به سازمان‌های بین‌المللی و مجامع.
    •     هدف‌گذاری‌های بین‌المللی در جهت انجام پژوهش در رابطه با نیازهاي منطقه‌ بین النهرین.
    •     همکاري مشترك با صاحب‌نظران داخلی و خارجی درزمینه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آموزشی و پژوهشی.
    •     انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید یا تداوم همکاري با سازمان‌های علمی اجرایی فعال درزمینه میراث ملموس و ناملموس جندی‌شاپور.
    •     ایجاد ساختار لازم براي روابط بین‌المللی مرکز.
    •     ایجاد ارتباط با سازمان‌هایی که امکان مشارکت را در جهت سامان‌دهی این بافت‌های باارزش را دارا می‌باشد.

     

    1- اشتراک اینترنت در سطح دانشگاه از طریق شبکه محلی و شبکه بیسیم
    2- اشتراک ایمیل دانشگاهی مخصوص دانشجویان ارشد و دکتری
    3-استفاده از سایت های محلی رایانه دانشگاه

    • امور مربوط به اعطای اعتبار ویژه پژوهشی (گرنت) به اعضای هیئت‌علمی دانشگاه
    • امور مربوط به ارزیابی هزینه‌های انجام‌یافته گرنت
    • ارزیابی و انجام امور مربوط به هزینه‌های گرنت رساله‌های دانشجویان دکترای تخصصی و پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی‌ارشد
    • امور مربوط به طرح‌های تحقیقاتی درون دانشگاهی
    • امور مربوط به پرداخت حق‌التحقیق مقالات چاپ شده اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در مجلات معتبر علمی داخلی و خارجی
    • امور مربوط به پاداش تشویقی مقالات اعضای هیئت‌علمی
    • تنظیم و تدوین پیش‌نویس دستورالعمل‌ها، آئین‌نامه‌ها و مقررات پژوهشی دانشگاه
    • تنظیم و اجرای مراسم هفته پژوهش 

    به آدرس my.jsu.ac.ir مراجعه فرمایید ، سپس با وارد کردن نام کاربری و پسورد اینترنت خود وارد پنل کاربری شوید و با استفاده از گزینه درخواست ایمیل و تکمیل فرم مربوطه درخواست خود را ثبت نمایید.سپس با مراجعه به کارشناسان فناوری اطلاعات آن را فعال نمایید.

    نکته:ایمیل دانشگاهی فقط به دانشجویان ارشد تعلق می گیرد.

     

    •     تعیین اولویت‌های پژوهشی مرکز پژوهشی با مشارکت ذی‌نفعان.
    •     شناسایی نیازهاي جامعه.
    •     بررسی ظرفیت سازمان‌ها در جهت حفظ میراث ملموس و ناملموس جندی‎شاپور.
    •     نیازسنجی براي تعیین اولویت‌های پژوهشی در هر یک از مراکز تحقیقاتی .
    •     تعیین طرح‌های اولویت‌دار براي دوره‌های 5 ساله.
    •     ایجاد چرخه پژوهشی مدون با کوتاه‌ترین مسیرهاي زمانی در مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه.
    •     تقسیم و واگذاري اولویت‌های پژوهشی مبتنی بر ارزیابی‌های انجام شده بین مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه و همکار.
    •     عقد تفاهم‌نامه‌های همکاري پژوهشی با سازمان‌های ملی و بین‌المللی ذیربط.
    •     اعطای فرصت مطالعاتی به پژوهشگران خارج از کشور.

     

    •    برخورداری از ردیف بودجه مستقل در قانون بودجه کشور.
    •     تأمین بخشی از بودجه پژوهشکده از طریق جذب مشارکت‌های مالی سازمان‌های مختلف.
    •     بهره‌گیری از نیروهاي پیوسته و وابسته دانشگاهی و غیردانشگاهی جهت انجام طرح‌های تحقیقاتی.
    •     تأمین نیروي انسانی در تمامی سطوح هیئت‌علمی، دانشجوی پسادکترا، دانشجوی دکترا، محقق ارشد، کمک محقق و پرسنل پشتیبانی متناسب با جایگاه مرجعیت مرکز پژوهشی.
    •     ایجاد تسهیلات لازم جهت استفاده از فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور براي آشنایی و انتقال جدیدترین دانش‌ها.
    •     راه‌اندازی آزمایشگاه اختصاصی مرجع در سطح ملی و منطقه‌ای برای حوزه‌های اولویت‌دار.
    •     تجهیز و تکمیل آزمایشگاه‌های تخصصی موجود در قالب همکاری‌های توسعه منابع انسانی.

     

    به آدرس my.jsu.ac.ir مراجعه فرمایید ، سپس با وارد کردن نام کاربری و پسورد اینترنت خود وارد پنل کاربری شوید و با استفاده از گزینه تغییر گذر واژه اینترنت میتوانید رمز خود را بروزرسانی نمایید.

    دانشجو بعد از ثبت نام در دانشگاه در مرکز فناوری اطلاعات عضو می شود.

    حجم اختصاص یافته برای دانشجویان طبق جدول زیر می باشد.

     

    ورودی

    محدودیت در روز

    محدودیت در ماه (ساعت )

    محدودیت ترافیک در ما ه

     کارشناسی ارشد

    ندارد

    ندارد

    20 GB

     97 و ماقبل

    5

    90

    12 GB

            98

    4

    75

    10 GB

            99

    4

    60

    9 GB

            1400

    4

    50

    8 GB

            1401

    4

    40

    8 GB

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • بین ساعات 24 تا 7 هیچ محدودیت یا محاسبه ظرفیتی انجام نمی شود.(برای استفاده از ساعت شبانه باید حداقل 5 دقیقه از زمان روزانه شما باقی مانده باشد)
    • حجم ماهیانه در پایان دوره، ذخیره نشده و به دوره بعد منتقل نمی شود. 
    • زمان شارژ هر دوره ابتدای هر ماه میلادی می باشد.

    به آدرس my.jsu.ac.ir مراجعه فرمایید سپس با وارد کردن نام کاربری و پسورد اینترنت خود وارد پنل کاربری شوید و حجم مصرفی خود را مشاهده فرمایید.

    • رصد و پایش تولیدات علمی، فناوری و نوآوری در دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول
    • کمک در تدوین سیاست‌ها و خط‌مشی‌های علمی و پژوهشی
    • بررسی علم‌سنجی تولیدات علمی، فناوری و نوآوری دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول جهت شناخت عوامل مؤثر بر آن و مقایسه با دیگر دانشگاه‌ها
    • استخراج رتبه دانشگاه بر اساس نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی به‌صورت دوره‌ای، مقایسه و ارائه راهکارهای ارتقای رتبه دانشگاه
    • جمع‌آوری، پیگیری و تکمیل آمار رتبه‌بندی‌های داخلی ISC، وزارت علوم و سایر رتبه‌بندی‌های داخلی
    • ارزیابی فعالیت‌های علمی اعضای هیئت‌علمی، گروه‌ها، دانشکده‌ها بر اساس داده‌های برون‌دادهای علمی
    • رصد وضعیت ثبت اطلاعات اعضاء هیئت‌علمی و پژوهشگران در سامانه‌ها و پایگاه‌های مرتبط
    • تکمیل و روزآمد نمودن اطلاعات اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در سامانه‌های مرتبط
    • برگزاری جلسات با حضور مسئولان و محققان برتر دانشگاه به‌منظور انتخاب سیاست‌ها و راهکارهای کاربردی، مؤثر و متناسب جهت ارتقای کیفی و کمی برون‌داد پژوهشی اعضای هیئت‌علمی و محققان دانشگاه
    • توانمندسازی اعضاء هیئت‌علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، محققین، مدیران و کارشناسان با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی علم‌سنجی
    • ارائه آخرین اخبار، موفقیت‌ها و کسب عناوین پژوهشگران دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول در مجامع علمی ملی و بین‌المللی
    • اطلاع‌رسانی فهرست مجلات معتبر و نامعتبر و جعلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ISC
    • ارائه فهرست مجلات معتبر بین‌المللی در پایگاه‌های اطلاعاتی Clarivate Analytics (WOS)  و Scopus
    • تدوین سیاهه مجلات و ناشران نامعتبر برای پیشگیری از چاپ مقالات در آنها
    • ارائه و معرفی فهرست همایش‌های ملی و بین‌المللی معتبر
    • برگزاری کلاس و کارگاه برای دانشجویان و همکاران پژوهشی به‌صورت دوره‌ای در مباحث مختلف علم‌سنجی

    •     دبیری شورای پژوهشی دانشگاه و تنظیم و تدوین مصوبات این شورا  
    •     انجام بررسی های لازم برای شناخت نیازهای تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه با توجه به سیاست‌های صنعتی .  اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور از طریق گردآوری و محاسبه شاخص ها و معیارهای مربوط و اتخاذ  تصمیم در مورد فعالیت‌های پژوهشی  
    •     بررسی طرح‌های تحقیقاتی پژوهشی انجام شده توسط اساتید از نظر کیفیت و هزینه‌های پیش بینی شده.  
    •     تهیه، تنظیم و جمع آوری آمار و اطلاعات پروژه‌های انجام شده و در دست اجراء و ارسال آن به مراجع  ذي ربط .  
    •     تامین امکانات تجهیزاتی و وسایل و لوازم مورد نیاز پروژه‌ها به کمک واحدهای مربوط .  
    •     حمایت از تولید و نشر آثار علمی ارزشمند اعضای هیات علمی شامل تالیف ترجمه تحقیق و چاپ نشریات  
    •     اجرای فعالیت‌های مربوط به پژوهانه دانشجویان دکتری بر اساس شیوه نامه پژوهانه وزارت متبوع  
    •     تکمیل و بروز رسانی بانک اطلاعاتی مربوط به فعالیت‌های پژوهشی اعضای هیات علمی و ارزیابی آثار و  مدارک مربوط به این فعالیت‌ها و امتیازدهی به آنان بر اساس قوانین و مقررات  
    •     انجام کلیه امور مربوط به انعقاد قراردادهای تحقیقاتی و اقدام در خصوص اجرای آن‌ها  
    •     همکاری با سازمان‌ها و شرکت‌ها در جهت انجام آزمایش‌های صنعتی - تحقیقاتی با توجه به ضوابط مورد  عمل .  
    •     انجام امور مربوط به پروژه‌ها  
    •     دعوت از محققین و دانشمندان کشورهای مختلف برای شرکت در کنفرانس ها و سیمارهای علمی  پژوهشی در دانشگاه با همکاری دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل .  
    •     همکاری و ایجاد هماهنگی بین فعالیت‌های پژوهشی دانشکده ها و واحدهای مختلف تحقیقاتی و اجرایی  
    •     انجام بررسی‌های لازم در زمینه تغییر یا توسعه برنامه‌های پژوهشی به منظور تطبیق با نیازهای جامعه  
    •     ارزشیابی پیشرفت فعالیت‌های پژوهشی در قالب سیاست های مصوب .  
    •     بررسی و پیشنهاد اعتبارات مورد نیاز واحدهای پژوهشی با توجه به برنامه‌های تعیین شده .  
    •     همکاری در برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های علمی و برنامه‌ریزی و هماهنگی برای ارائه مقالات علمی  توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه در کنفرانس‌های علمی بین‌المللی و منطقه‌ای خارجی با دفتر ریاست .  روابط عمومی و امور بین‌الملل  
    •     برنامه‌ریزی و همکاری با اعضای هیأت علمی در انتشار تالیفات و کتب ترجمه شده
    •     برنامه ریزی و نظارت بر مجلات علمی - پژوهشی دانشگاه
    •     برقراری ارتباط با اساتید و صاحب نظران و متخصصان و ترغیب آنان جهت ارائه مقالات، ترجمه و تالیفات  علمی جهت بررسی و نشر در مجلات علمی و فنی دانشگاه با هماهنگی واحدهای ذی‌ربط  
    •     مطالعه و بررسی به منظور بازنگری و تجدیدنظر در قوانین و مقررات موجود و ارائه پیشنهادات لازم به  مراجع ذی‌صلاح
    •     انجام سایر امور محوله از سوی رئیس دانشگاه  

    •  ارائه جدیدترین اطلاعات علمی تولید شده به ذی‌نفعان در قالب سمینار، همایش، کارگاه (یک بار در سال).
    •     برگزاری همایش یا شرکت در همایش و ارائه کار انجام شده و به‌طورکلی هرسال معرفی مرکز پژوهشی.
    •     برگزاری جلسات منظم هم‌اندیشی و بحث و گفتگوی علمی.
    •     برگزاری نشست‌هایی کوتاه همراه با بازدید جهت آشنایی نوجوانان و جوانان با میراث تمدنی و علم جندی‌ شاپور.

    بله.حجم ترافیک برای دانشجویان دانشگاه به نحوی در نظر گرفته شده که پاسخگوی نیازهای ماهیانه باشد. در صورتی که برای انجام کارهای تحقیقاتی نیاز به حجم ترافیکی بیشتر در یک ماه را دارید، می‌توانید با تلفن 42418500 داخلی 2121-2122 تماس حاصل فرمایید.

    گروه
    فناوری اطلاعات و ارتباطات

    استفاده از فناوری‌های نوین در راهبری امور آموزشی، پژوهشی، دانشجویی ، فرهنگی و مدیریتی

    • محیطی پویا

      مشاوره، طراحی، پیاده‌سازی و اجرا و پشتیبانی سامانه‌های مکانیزه

    • توسعه و کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات

      سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

    • طرح و توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری و پشتیبانی

      دسترسی پذیری

    Modern Office
    900
    کامپیوتر
    24/7
    دسترسی
    Views: 1902
    Views: 1902

    Your Content Here

    This is a gray box with semi-transparent background on top of a gradient. The box uses Bootstrap's responsive grid system and includes a blur effect for modern glassmorphism style.

    Your Content Here

    This is a gray box with semi-transparent background on top of a gradient. The box uses Bootstrap's responsive grid system and includes a blur effect for modern glassmorphism style.

    Your Content Here

    This is a gray box with semi-transparent background on top of a gradient. The box uses Bootstrap's responsive grid system and includes a blur effect for modern glassmorphism style.

    Your Content Here

    This is a gray box with semi-transparent background on top of a gradient. The box uses Bootstrap's responsive grid system and includes a blur effect for modern glassmorphism style.

    • تصویر مرکز فناوری اطلاعات

      مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات

      مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی جندی شاپور با هدف استفاده از فناوری‌های نوین در راهبری امور آموزشی، پژوهشی، دانشجویی ، فرهنگی و مدیریتی دانشگاه در سال 1380 تاسیس گردید. این مرکز تاكنون مسئولیت سنگین توسعه و نگهداری شبكه‌های رایانه‌ای و اینترنت و همچنین طرح و توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری و پشتیبانی و استقرار آن‌ها در دانشگاه صنعتی جندی شاپور را به عهده دارد. هدف اصلی از فعالیت‌های گروه ICT، توسعه و کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش‌های مختلف دانشگاه می‌باشد. 

    • آزمایشگاه مرکزی

      آزمایشگاه مرکزی

      هدف از تاسیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، گردآوری جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه های مورد استفاده در رشته های مختلف مهندسی دانشگاهی، در محیطی شاداب و پویا با رعایت تمامی استانداردهای بین المللی است.
      وجود مراکزی که به عنوان مرجع برای آنالیز و شناسایی مواد و محصولات بتوانند انجام وظیفه کنند از ضروریات اولیه در دانشگاهها بلکه در کشور محسوب می¬شود. خوشبختانه در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نیز پس از سالها تلاش این آزمایشگاه شکل گرفته و فعالیت خود را آغاز کرد. ارزش اینگونه آزمایشگاه‌ها نه فقط به کیفیت تجهیزات موجود در آن بلکه به در اختیار داشتن متخصصینی که با آن همکاری دارند نیز بستگی دارد. از این نظر نیز وجود متخصصین و اساتید در دانشگاه می‌تواند پشتوانه بسیار خوبی برای این آزمایشگاه باشد . 
       

    • مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه

      مجتمع فناوری و نوآوری جندی شاپور

      مجتمع نوآوری و فناوری جندی شاپور، وابسته به دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، تنها مرکز از این نوع در استان خوزستان می باشد که در سال 1398 از جانب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مجوز فعالیت خود را کسب نمود. فاز اول این مرکز در فضایی به مساحت بیش از 700 مترمربع در محل دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در حال احداث می‌باشد. اهداف اصلی این مرکز، حمایت، راه اندازی و سازماندهی شرکت‌های نوپای علمی و صنعتی، با محوریت شرکت های موجود در استان خوزستان می باشد.

    • محوطه تاریخی جندی شاپور

      مرکز پژوهشی جندی شاپور

      دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور به‌عنوان میراث دار دانشگاه باستانی جندی‌شاپور با قدمت 1750 سال پیش از سال 1355 به‌عنوان قطب علمی در شاخه صنعت در شمال خوزستان وظایف گسترده آموزش، پژوهش و همچنین حفظ و حراست از جایگاه و حیثیت علمی این مرزوبوم را بر عهده دارد بدین منظور نیاز به مطالعاتی است دانش‌بنیان، نو گرا و گسترش دهنده مرزهاي دانش که در عین حال از یکپارچگی لازم نیز بین بخش‌های مختلف برخوردار باشد. همچنین نیاز به بازشناسی هویت علمی و فرهنگی کشور , تکمیل حلقه دانشگاهی تحقیقات و تجارب موجود در بخش‌های دانشگاهی می‌تواند ما را در حصول به بازشناسی هویت علمی بومی سازي و تجاری‌سازی نتایج پژوهش، با تأکید بر تأمین و پاسخ‌دهی به نیازمندی‎هاي سازمان‌ها و نهادهای اجرایی حاکمیتی و مردم نهاد یاري نماید.