رئیس مدیریت طرح و برنامه

جداکننده

عبدالرحیم معزی فر

کارشناس

پروفایل

شرح وظایف
  • انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین بودجه دانشگاه.
  • برنامه ریزی، تنظیم فعالیتها و پیشنهاد بودجه سالیانه مطابق با اولویتهای دانشگاه.
  • همکاری با مدیران و روسای واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه.
  • جمع آوری بودجه های پیشنهادی توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامه ها و اعتبارات مورد پیشنهاد.
  • تلفیق و تنظیم بودجه های پیشنهاد شده در قالب هدفها و خط مشی کلی دانشگاه.
  • نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحدها.
  • دفاع از بودجه پیشنهاد شده در مراجع رسیدگی.
  • ابلاغ بودجه مصوب به هر یک از واحدها و تخصیص اعتبارات مصوب در دوره های سه ماهه به واحدهای دانشگاه.
  • نگهداری حساب و دفاتر اعتبارات بودجه ای بر حسب فعالیت و برنامه های اجرایی دانشگاه و نظارت بر اجرای بودجه واحدها.
  • بررسی و مبادله بودجه تفصیلی اعتبارات جاری و عمرانی با وزارت متبوع
  • بررسی و مبادله موافقتنامه های مربوط به فعالیت های عمرانی با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور.
  • برنامه ریزی برای تامین فضاهای کالبدی دانشگاه، به منظور توسعه و گسترش فضاهای آموزشی مورد نیاز و اقدام در تامین اعتبار عمرانی موردنیاز.
  • برگزاری مناقصه و انعقاد قرارداد با شرکت های مشاوره و پیمانکار برای طرحهای عمرانی.
  • تهیه و تدوین طرح جامع دانشگاه و تامین زمین و امکانات با در نظر گرفتن توسعه آموزش عالی.
  • نظارت بر حسن اجرای طرح های عمرانی دانشگاه.
  • بررسی صورت وضعیت ها و موارد مالی طرح های عمرانی.
  • اجرای طرح های امانی و مورد نیاز دانشگاه.
  • برنامه ریزی و تامین لوازم و مصالح موردنیاز طرحهای عمرانی.
  • نظارت بر اجرای طرحهای ساختمانی و تاسیساتی و همچنین تعمیرات اساسی و نگهداری ساختمان های واحدهای مختلف دانشگاه.
  • پیشنهاد بودجه های عمرانی دانشگاه برای تص.یب در بودجه سالانه کشور.
  • تهیه نقشه طرحهای عمرانی دانشگاه.
  • تهیه برنامه لازم برای تعمی نگهداری ساختمان ها و تاسیسات مختلف و بررسی و تایید پیشنهاد های تعمیراتی و تغییرات فنی در ساختمانها و تاسیسات.
  • برآورد و پیشنهاد خرید وسایل، مصالح ساختمانی و تاسیساتی مورد نیاز دانشگاه.
  • جمع آوری اطلاعات لازم برای تنظیم بودجه طرحهای عمرانی دانشگاه.
  • بررسی طرحهای عمرانی و پیشنهادات واحدهای دانشگاه برای توسعه و عمران با توجه به اولویتها، امکانات و اعتبارات مصوب و بر اساس بخشنامه ها و دستورالعملهای مصوب و پیگیری بودجه پروزه های عمرانی تا مرحاه نهایی.
  • تهیه گزارش و ارزیابی منظم پیشرفت فیزیکی طرحها و پروژه های عمرانی و سایر امور مربوط بر اساس برنامه های زمانبندی شده.
  • مطالعه و بررسی مداوم وظایف سازمانی دانشگاه و واحدها و چگونگی گردش کار در آنها با توجه به برنامه توسعه دانشگاه.
  • انجام بررسی های سازمانی به منظور برنامه ریزی و برآورد نیروی انسانی موردنیاز دانشگاه.
  • مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه به منظور برنامه ریزی و تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدهای و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف دانشگاه.
  • تهیه و تنظیم نمودار سازمانی (تشکیلاتی) و تهیه و تنظیم پستهای سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیتهای واحدهای تابعه دانشگاه با همکاری واحدهای ذیربط.
  • مطالعه و بررسی در خصوص تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پستهای سازمانی دانشگاه و ابلاغ آنها به واحدها پس از تصویب توسط هیأت امنا و ابلاغ سازمان تفصیلی از سوی وزارت متبوع.
  • بررسی پیشنهادات واحدها در مورد تغییر و اصلاح پستهای سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آنها.
  • انجام طرحهای مطالعاتی مربوط به اصلاح ساختار و تشکیلات سازمانی.
  • مطالعه و بررسی در امر طبقه بندی مشاغل کارکنان.
  • تشخیص و تعیین رشته شغلی پستهای سازمانی با توجه به طرحهای طبقه بندی مشاغل.
  • تهییه و تنظیم آمارهای لازم درباره فعالیتها، نیروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهای تابعه (پرسنلی و بودجه)، به منظور اعمال نظر صحیح و منطقی در مدیریت دانشگاه.
  • شرکت فعال در شوراها، کمیته ها و اظهارنظر پیرامون مسائل مربوط.
  • برنامه ریزی برای بهبود مستمر مدیریت و افزایش بهره وری در فرایند آموزش تحقیق و فناوری با عنایت به شایسته سالاری، ابتکار، خلاقیت و افزایش مشارکت و انعطاف سازمانی.
  • برنامه ریزی و نظارت بر طراحی، بهینه سازی و انطباق نظامهای مدیریتی متناسب و مورد نیاز جهت اجرای برناه های توسعه آموزش عالی.
  • انجام طرحهای مطالعاتی مربوط به اصلاح ساختار و تشکیلات سازمانی، ساختار نیروی انسانی، فرهنگ سازمانی، سیستمها و روشهای موردعمل در دانشگاه.
  • انجام طرحهای مطالعاتی برای تعیین اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آیین نامه های داخلی دانشگاه با هدف ساده سازی و هماهنگ ساختن آنها.
  • برنامه ریزی و نظارت در زمینه بررسی سیستمها، روشها و رویه های مورد عمل در دانشگاه و انجام اقدامات لازم در جهت اصلاح و بهبود آنها با هدف افزایش رضایتمندی کارکنان و ارباب رجوع، تسهیل در انجام کارها و انطباق با نیازهای جدید.
  • پشتیبانی، هدایت و نظارت بر فعالیتهای بهره وری و تحول اداری دانشگاه.
  • برنامه ریزی جهت اجرای مصوبات شوراها و کمیسیون بهره وری و تحول اداری دانشگاه.
  • ارزیابی عملکرد و تهیه و تنظیم گزارش ادواری از اجرای برنامه های تحول اداری و بهره وری در دانشگاه.
  • انجام سایر امور محوله از سوی رئیس دانشگاه.
پیوندها
دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
 پایگاه اطلاع رسانی دولت
وزارت علوم تحقیقات و فناوری
پايگاه استنادی علوم جهان اسلام
نقشه جامع علمی دانشگاه ها
سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات
لینک های مفید
دانشگاه های دولتی وزارت عتف
آرشیو اخبار
جستجوی پیشرفته
سامانه مدیریت ارتباطات مستمر وزارت علوم
فرم رضایت سنجی از ارباب رجوع
پیگیری درخواست
ارتباط با مسئولین
سامانه شفافیت
میز خدمت
 
آدرس پستی
آدرس:خوزستان - دزفول - روبروی پایگاه چهارم شکاری
صندوق پستی: 64615/334
تلفن: 42418500-061
فکس: 42418555-061
footer logo