×

رئیس مدیریت طرح و برنامه

جداکننده

عبدالرحیم معزی فر

کارشناس

پروفایل

شرح وظایف
  • انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین بودجه دانشگاه.
  • برنامه ریزی، تنظیم فعالیتها و پیشنهاد بودجه سالیانه مطابق با اولویتهای دانشگاه.
  • همکاری با مدیران و روسای واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه.
  • جمع آوری بودجه های پیشنهادی توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامه ها و اعتبارات مورد پیشنهاد.
  • تلفیق و تنظیم بودجه های پیشنهاد شده در قالب هدفها و خط مشی کلی دانشگاه.
  • نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحدها.
  • دفاع از بودجه پیشنهاد شده در مراجع رسیدگی.
  • ابلاغ بودجه مصوب به هر یک از واحدها و تخصیص اعتبارات مصوب در دوره های سه ماهه به واحدهای دانشگاه.
  • نگهداری حساب و دفاتر اعتبارات بودجه ای بر حسب فعالیت و برنامه های اجرایی دانشگاه و نظارت بر اجرای بودجه واحدها.
  • بررسی و مبادله بودجه تفصیلی اعتبارات جاری و عمرانی با وزارت متبوع
  • بررسی و مبادله موافقتنامه های مربوط به فعالیت های عمرانی با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور.
  • برنامه ریزی برای تامین فضاهای کالبدی دانشگاه، به منظور توسعه و گسترش فضاهای آموزشی مورد نیاز و اقدام در تامین اعتبار عمرانی موردنیاز.
  • برگزاری مناقصه و انعقاد قرارداد با شرکت های مشاوره و پیمانکار برای طرحهای عمرانی.
  • تهیه و تدوین طرح جامع دانشگاه و تامین زمین و امکانات با در نظر گرفتن توسعه آموزش عالی.
  • نظارت بر حسن اجرای طرح های عمرانی دانشگاه.
  • بررسی صورت وضعیت ها و موارد مالی طرح های عمرانی.
  • اجرای طرح های امانی و مورد نیاز دانشگاه.
  • برنامه ریزی و تامین لوازم و مصالح موردنیاز طرحهای عمرانی.
  • نظارت بر اجرای طرحهای ساختمانی و تاسیساتی و همچنین تعمیرات اساسی و نگهداری ساختمان های واحدهای مختلف دانشگاه.
  • پیشنهاد بودجه های عمرانی دانشگاه برای تص.یب در بودجه سالانه کشور.
  • تهیه نقشه طرحهای عمرانی دانشگاه.
  • تهیه برنامه لازم برای تعمی نگهداری ساختمان ها و تاسیسات مختلف و بررسی و تایید پیشنهاد های تعمیراتی و تغییرات فنی در ساختمانها و تاسیسات.
  • برآورد و پیشنهاد خرید وسایل، مصالح ساختمانی و تاسیساتی مورد نیاز دانشگاه.
  • جمع آوری اطلاعات لازم برای تنظیم بودجه طرحهای عمرانی دانشگاه.
  • بررسی طرحهای عمرانی و پیشنهادات واحدهای دانشگاه برای توسعه و عمران با توجه به اولویتها، امکانات و اعتبارات مصوب و بر اساس بخشنامه ها و دستورالعملهای مصوب و پیگیری بودجه پروزه های عمرانی تا مرحاه نهایی.
  • تهیه گزارش و ارزیابی منظم پیشرفت فیزیکی طرحها و پروژه های عمرانی و سایر امور مربوط بر اساس برنامه های زمانبندی شده.
  • مطالعه و بررسی مداوم وظایف سازمانی دانشگاه و واحدها و چگونگی گردش کار در آنها با توجه به برنامه توسعه دانشگاه.
  • انجام بررسی های سازمانی به منظور برنامه ریزی و برآورد نیروی انسانی موردنیاز دانشگاه.
  • مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه به منظور برنامه ریزی و تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدهای و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف دانشگاه.
  • تهیه و تنظیم نمودار سازمانی (تشکیلاتی) و تهیه و تنظیم پستهای سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیتهای واحدهای تابعه دانشگاه با همکاری واحدهای ذیربط.
  • مطالعه و بررسی در خصوص تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پستهای سازمانی دانشگاه و ابلاغ آنها به واحدها پس از تصویب توسط هیأت امنا و ابلاغ سازمان تفصیلی از سوی وزارت متبوع.
  • بررسی پیشنهادات واحدها در مورد تغییر و اصلاح پستهای سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آنها.
  • انجام طرحهای مطالعاتی مربوط به اصلاح ساختار و تشکیلات سازمانی.
  • مطالعه و بررسی در امر طبقه بندی مشاغل کارکنان.
  • تشخیص و تعیین رشته شغلی پستهای سازمانی با توجه به طرحهای طبقه بندی مشاغل.
  • تهییه و تنظیم آمارهای لازم درباره فعالیتها، نیروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهای تابعه (پرسنلی و بودجه)، به منظور اعمال نظر صحیح و منطقی در مدیریت دانشگاه.
  • شرکت فعال در شوراها، کمیته ها و اظهارنظر پیرامون مسائل مربوط.
  • برنامه ریزی برای بهبود مستمر مدیریت و افزایش بهره وری در فرایند آموزش تحقیق و فناوری با عنایت به شایسته سالاری، ابتکار، خلاقیت و افزایش مشارکت و انعطاف سازمانی.
  • برنامه ریزی و نظارت بر طراحی، بهینه سازی و انطباق نظامهای مدیریتی متناسب و مورد نیاز جهت اجرای برناه های توسعه آموزش عالی.
  • انجام طرحهای مطالعاتی مربوط به اصلاح ساختار و تشکیلات سازمانی، ساختار نیروی انسانی، فرهنگ سازمانی، سیستمها و روشهای موردعمل در دانشگاه.
  • انجام طرحهای مطالعاتی برای تعیین اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آیین نامه های داخلی دانشگاه با هدف ساده سازی و هماهنگ ساختن آنها.
  • برنامه ریزی و نظارت در زمینه بررسی سیستمها، روشها و رویه های مورد عمل در دانشگاه و انجام اقدامات لازم در جهت اصلاح و بهبود آنها با هدف افزایش رضایتمندی کارکنان و ارباب رجوع، تسهیل در انجام کارها و انطباق با نیازهای جدید.
  • پشتیبانی، هدایت و نظارت بر فعالیتهای بهره وری و تحول اداری دانشگاه.
  • برنامه ریزی جهت اجرای مصوبات شوراها و کمیسیون بهره وری و تحول اداری دانشگاه.
  • ارزیابی عملکرد و تهیه و تنظیم گزارش ادواری از اجرای برنامه های تحول اداری و بهره وری در دانشگاه.
  • انجام سایر امور محوله از سوی رئیس دانشگاه.
پیوندها
دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
 پایگاه اطلاع رسانی دولت
وزارت علوم تحقیقات و فناوری
پايگاه استنادی علوم جهان اسلام
نقشه جامع علمی دانشگاه ها
سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات
لینکهای مفید
آرشیو اخبار
جستجوی پیشرفته
سامانه مدیریت ارتباطات مستمر وزارت علوم
فرم رضایت سنجی از ارباب رجوع
پیگیری درخواست
ارتباط با مسئولین
مشخصات پستی
آدرس:خوزستان - دزفول - روبروی پایگاه چهارم شکاری
صندوق پستی: 64615/334
تلفن: 42418500-061
فکس: 42418555-061 
راهنمای تلفن های دانشگاه
footer logo